Afval
Een aantal jaren geleden heeft de gemeente Zoetermeer het inzamelen van afval, Grofvuil, Puin, Tuinafval etc veranderd. Hieronder volgt een korte uitleg. Mocht u meer informatie willen dient u zich te wenden tot de gemeente Zoetermeer.

Oud Papier:
Oud papier kunt u elke woensdag in papiercontainers nabij de entrees beneden aanbieden, bestemd voor het goede doel. Kunt u niet op woensdag uw oud papier aanbieden, dan zult u het zelf moeten afvoeren. Bijvoorbeeld op de parkeerplaats van het Alferbos en op de parkeerplaats van het Winkelcentrum Meerzicht (zijde Jumbo)

Plastic, glas en kleding:
Plastic, glas en kleding kunt u deponeren in de containers op de parkeerplaats van het Alferbos of in de containers op de parkeerplaats bij de Winkelcentrum Meerzicht (zijde Jumbo)

Huisvuil:
Uw huisvuil c.q. groente-, fruit- en tuinafval (GFT) kunt u deponeren in de ondergrondse containers bij uw eigen ingang. U heeft hier wel een zogenaamde Diftar sleutel voor nodig. Voor het verkrijgen van een Diftar sleutel dient u zich te wenden tot het zelfbrengdepot van de gemeente Zoetermeer aan de Argonstraat. Als u wilt weten welke zaken u wel en niet in deze ondergrondse containers kunt deponeren, is de gemeente de aangewezen instelling.

Grofvuil/Puin:
Voor het afvoeren van grofvuil en  puin bent u zelf verantwoordelijk. U dient deze spullen zelf, al dan niet tijdelijk, op te slaan. De vereniging voorziet hier NIET meer in. Om grofvuil ter afvoering aan te bieden op de daarvoor bestemde plaats, dient men vooraf een afspraak te maken met de gemeente Zoetermeer tel. 14079. U kunt grofvuil en puin ook zelf aanbieden bij het zelfbrengdepot van de gemeente aan de Argonstraat te Zoetermeer. Raadpleeg voor openingstijden van het depot de site van de gemeente Zoetermeer. Puin wordt niet opgehaald door de gemeente. Dat zult u zelf moeten afvoeren.

Afval verwijdering

Oud Papier:

Plastic, glas en kleding:

Huisvuil:

Grofvuil/Puin:
Gemeente Zoetermeer
Telefoonnummer: 14 079

Grofvuil ophalen, op afspraak
Grofvuil Zelfbrengdepot
Argonstraat 25, 2718 SM Zoetermeer
Industrieterrein Lansinghage (volg de borden Zelfbrengdepot)
maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 16.00 uur