Welkom bij VvE Belvédèrebos

Het park
Een stad is niet compleet zonder een groot stadspark. Het Westerpark is het grootste park van Zoetermeer en is eerder te omschrijven als een groot recreatiegebied. Het vele water in het park zorgt ervoor dat het gebied zo groen is. Je vindt hier sportvelden, een golfbaan, een bowlingbaan, een speeltuin, picknickvelden en ruiterpaden. Afgewisseld met bosgebieden, bloemrijke graslanden, prachtige houtsingels en de bijzondere Natuurtuin.

Neem de kinderen mee op ontdekkingstocht door het Westerpark en naar de grootste buitenspeeltuin van Zoetermeer. Golfclub Burggolf maakt met 55 hectare onderdeel uit van het Westerpark en midden in het park kun je je uitleven bij Bowling & Recreatiecentrum Westerpark. Wie door het Westerpark wandelt, fietst, of een bootje huurt, ontdekt vanzelf waarom het park tot ver buiten Zoetermeer bekend is!

Recreatiegebied
Het Westerpark in Zoetermeer heeft een totale oppervlakte van 225 hectare (450 voetbalvelden!). Vroeger was het een akkerbouwgebied, tegenwoordig een groot park met een enorme verscheidenheid in landschap en plantengroei. Dichte bossen, open vlaktes vol bloemen, waterpartijen, eilandjes: het Westerpark verrast en verrukt bij elke bocht die je om gaat!

Ontspannen in inspannen in het park
Het Westerpark is ideale plek om in Zoetermeer een lekker rondje te lopen of een flinke wandelroute te maken. De hond mag je uiteraard meenemen, die op sommige plekken los mag lopen. Door het park zijn verschillende wandelroutes uitgezet. Vlakbij 't Westpunt starten drie routes, ze zijn gemarkeerd met gekleurde paaltjes.

Activiteiten voor kinderen
Zoek je een leuk uitje met kinderen? In het Westerpark is genoeg ruimte om heerlijk te spelen, voetballen, picknicken en bijvoorbeeld te vliegeren.

Midden in het park vind je Speeltuin Westerpret. Dit is de gezelligste én grootste buitenspeeltuin van Zoetermeer en omgeving voor kinderen. Bowling & Recreatiecentrum Westerpark biedt het hele jaar door een gezellig dagje uit. Er zijn maar liefst 20 bowlingbanen en meerdere restaurants.

Architectuurwandeling
Het Westerpark is onderdeel van de architectuurwandeling van de wijk Meerzicht. Zowel voor inwoners uit Zoetermeer als voor de bezoekers van de stad zijn deze wandelingen een verrassende ontdekkingstocht die je per fiets of te voet kunt volgen.

Het park

Recreatiegebied